Blueport Altea verenigt het beste op het gebied van architectuur, design, constructie en marketing.

Door Erik Dob 29 juni 2012

Nothing compares to you

Michail Gorbatsjov, Sinead ‘o Connor en Michael Schumacher. Het zijn slechts een paar voorbeelden van een lange lijst celebrities die in Altea hun domicilie hebben gevonden. Want Altea is meer dan gewoon een prettige plek om te wonen; Altea is een manier van leven die hen in staat stelt om vrij te zijn en te kunnen genieten van een alledaags leven dat veilig is, privacy biedt en van onvergelijkbare schoonheid is.

Uniek team van specialisten

Niet gek dat Altea de werkplek is van Meg van Amstel, een van de meest succesvolle internationale makelaars aan de Costa Blanca in Spanje. Haar clientèle bestaat uit wereldburgers; mensen die weten wat er te koop is in de wereld en die met minder dan het allerbeste geen genoegen nemen. Meg: “Voor mij persoonlijk is elk huis een verhaal apart. Verschillende antwoorden op verschillende behoeften. Dat maakt al onze klanten tot Very Important Persons. Ongeacht.” Deze filosofie ligt mede ten grondslag aan het meest luxueuze onroerend goed project van de Costa Blanca dat Meg van Amstel vertegenwoordigt: Blueport Altea. Blueport Altea is het resultaat van cumulatieve professionele ervaring op het gebied van financiën, constructie(management), design, juridische zaken en marketing. Samenwerking in optima forma, waarvoor alleen de beste mensen in hun vakgebied zich hebben verenigd om een magnifieke woonomgeving te scheppen.

Eric Kuster

“Ons idee van luxe gaat verder dan het materiële niveau om binnen te stappen in een dimensie van all-inclusive levenskwaliteit. Wij zijn erg blij dat wij kunnen werken met het unieke team van specialisten van wereldnaam en –faam. Dat is uiterst inspirerend!” Eén van deze specialisten is Dutch Designer Eric Kuster. De term die zijn werk het best omschrijft is Metropolitan luxury. Zijn vele reizen naar bestemmingen over de hele wereld zijn terug te zien in zijn unieke designstijl van verfijndheid, glamour en comfort. Hij geniet bekendheid door zijn stijlvolle, opzichzelfstaande interieurs. Zijn indrukwekkende portfolio bevat een keur aan toonaangevende ruimtes: van privé-residenties tot überhippe clubs en van hotels tot winkels. Het meest recente buitenlandse project is de restyling van het voetbalstadion van FC Barcelona. Geheel conform zijn design idioom Contrast is Geluk vindt hij een perfecte balans tussen extremiteiten zoals klassiek en modern, licht en donker en warm en koud. Eric Kuster is meer dan een succesvolle designer; het is een merk. Maar de sleutel tot het succes van het merk is de man zelf. Of beter gezegd, zijn levenshouding. En dat beseft hij als geen ander. “Ik beloof een klant nooit iets dat ik niet kan waarmaken” zegt Eric. “En ik sta achter alles wat ik doe.” Deze energieke, ambitieuze en stilistische houding zien we terug in het merk. Want Eric Kuster is inmiddels veel meer dan interior design. Het is metropolitan lifestyle, met een kleding- en schoenenlijn, stoffen, meubels, verlichting en luxe artikelen. “Het is pure passie” zegt Eric. “En dat drijft mij om altijd op zoek te gaan naar de wow-factor. Ook om mij heen. Dus toen ik de stand van Bueport op de Miljonair Fair zag, wist ik meteen dat ik met hen wilde samenwerken.” Meg beaamt dit: “Wij zagen direct dat Eric iets aan Blueport kon toevoegen. Het past bij ons. Het past bij Blueport.” Het is een perfecte match geboren uit een gedeelde passie voor luxe en schoonheid. Het contrastrijke karakter van Blueport Altea inspireerde Eric vervolgens tot het maken van een ontwerplijn specifiek voor dit project: Blue by Eric Kuster. De samenwerking tussen Blueport en Eric Kuster is een mooi voorbeeld van synergie tussen twee succesvolle merken. Behalve een gezamenlijk doel vereist het commitment en een investering van beide kanten. En het werkt, zowel in dit project als daarbuiten. Want het heeft voor beide partijen de deur geopend voor nieuwe initiatieven. De ene verbinding is de opmaat voor weer een nieuwe. Enzovoort. “Ik ben er van overtuigd dat het merk én de persoon Eric Kuster kunnen groeien door dit soort gezamenlijke projecten. Ik heb alweer zin in de volgende”, zegt Eric. “Wat dat is? Dat hou ik nu nog even voor me, maar het is wederom een wow.”

Verbinding

Het feit dat Blueport Altea en Eric Kuster elkaar hebben gevonden is geen toeval. Het zijn twee ambitieuze partijen met een gezond zakelijk verstand en een gedeelde passie voor lifestyle. Bij initio stimuleren we dergelijke initiatieven. Sterker nog, wij speuren binnen onze contacten actief naar kansen voor onze klanten. Initio legt verbinding. Tussen merken, tussen mensen en tussen ambitie en realisatie. Dat is onze kracht.

Contactgegevens

Helperpark 278, 9723 ZA Groningen +31 (0)50-3134747