Case

Avebe is 'The best kept secret van het Noorden', aldus de opdrachtgever tijdens een van onze eerste gesprekken over het merk Avebe. Trots zijn op het product, de kracht van de coöperatie en het innovatieve karakter wat in Avebe schuilt. Dit vertellen, maar vooral laten zien aan de buitenwereld, was onze opdracht.

De opdracht

Ontwikkel een nieuwe merkidentiteit, die vertrouwd aanvoelt, maar klaar is voor morgen. Een evolutie, geen revolutie. 

Avebe bestaat uit vele afdelingen en specialismen. Zorg ervoor dat al deze verschillende onderdelen beter en krachtiger onder een merk gaan vallen. Zodat ze hun eigen karaktereigenschappen behouden, maar tegelijkertijd het moedermerk Avebe versterken.

Ontwikkel tevens een website die onze competenties en kernwaarden onderstreept. Die laat zien dat wij uit de aardappel halen wat erin zit, voor welke markten we dat doen en de oplossingen die we kunnen bieden.

 

 

Uitvoering

Avebe als afzender nog zichtbaarder maken. We hebben het logo geëvolueerd met inachtneming van de bestaande kernwaarden. Tevens heeft het huisstijl-groen een upgrade gekregen en ervoor gezorgd dat deze kleur breed door de organisatie ingezet wordt door er voor te zorgen dat alle afdelingen en specialismen direct gelinkt zijn aan het merk Avebe. Met behoud van eigen kleur, maar in typografie en vormentaal duidelijk onderdeel van dezelfde familie. 

Het creëren van deze eenheid was een van de belangrijkste opdrachten. Een merk optuigen wat voelt als een nieuwe jas, die weer jaren meekan.

De website heeft als belangrijk internationaal uithangbord een behoorlijke metamorfose ondergaan. Door het frisse design, een innovatieve zoekfunctie, duidelijk marktaanbod, en een goede uiteenzetting van de kernwaarden van Avebe is deze weer helemaal up-to-date en gebruiksvriendelijk gemaakt.

 

 

Logo

 

Merken

 

Website

 

Onthulling nieuw logo Avebe

 

Contactgegevens

Helperpark 278, 9723 ZA Groningen +31 (0)50-3134747