Werk / Central Industry Group

«Terug naar het overzicht

Case

Central Industry Group (CIG) bestaat van oudsher uit een groep bedrijven die industriële goederen en diensten levert aan de scheepsbouw. Omdat het landschap voor de scheepsbouw verandert, zag CIG de noodzaak om de organisatie te herpositioneren. De opdracht aan Initio was om het merk CIG te definieren en vorm te geven. Doel: een focus op kerncompetenties en hierdoor meer commerciële slagkracht als geheel.

Aanpak en resultaat

Branding is meer dan een logo oppoetsen. Branding heeft ervoor gezorgd dat CIG meer commerciële slagkracht heeft weten te realiseren. Enerzijds door zicht te concentreren op kerncompetenties en anderzijds door een focus aan te brengen in de marktbewerking. Merk en marketing gaan hand in hand.

Dankzij de rebranding weet de organisatie zich in de markt te presenteren als som der delen, met een merkbaar synergetisch effect tussen de diverse CIG-onderdelen. De basis hiervoor is gelegd in diverse merksessies. De gerestylede visuele identiteit is hiervan vervolgens een afspiegeling, de vertaling naar diverse communicatiemiddelen het gevolg. Het bewijs dat CIG dankzij de rebranding de juiste boodschap uitzendt is reeds geleverd: onlangs is de grootste order in de organisatiegeschiedenis geboekt!

Visuele identiteit

 

Beursconcept

 

Advertentie

 

Mailing

 

Website

 

Website mobile

 

Contactgegevens

Helperpark 278, 9723 ZA Groningen +31 (0)50-3134747