Case

ESKA is een wereldspeler in massiefkarton. Dit materiaal wordt verwerkt in diverse producten zoals boeken, spellen & puzzels, ordners en luxe verpakkingen. Maar sommige van deze markten krimpen: door de digitalisering loopt de vraag naar karton voor ordners en andere kantoorbenodigdheden terug. Daarom richt ESKA zich op nieuwe markten en wordt tegelijkertijd een nieuwe strategie ontwikkeld. ESKA wil geen leverancier van karton zijn, maar een autoriteit. Een partner die relevante kennis deelt met merkeigenaren, ontwerpers en kartonverwerkers en om die reden vanaf de beginfase betrokken wordt bij het ontwikkelen van nieuwe ideeën en producten op basis van karton.

De opdracht

Ontwikkel een onderscheidende positionering en een communicatieconcept voor ESKA, aansluitend bij de nieuwe strategie. Houd rekening met de verschuiving die optreedt: in de toekomst is niet alleen de verwerker, maar zijn ook merkeigenaren en ontwerpers relevante doelgroepen voor ESKA. Verschaf ESKA een startpositie in nieuwe markten, allereerst die van luxe verpakkingen voor mode, accessoires, parfums en consumer electronics.

Uitvoering

Het karton dat ESKA levert, wordt verwerkt in talloze producten. En minstens zo belangrijk: ESKA denkt mee met klanten, deelt kennis, brengt ervaring in het proces van productontwikkeling. Deze positie op de markt hebben we samengevat in twee eenvoudige woorden:

ESKA. We’re in

Ook ontwierpen we de nieuwe visuele identiteit en tal van communicatiemiddelen, waaronder een stand voor de toonaangevende beurzen op het gebied van luxe verpakkingen. Het centrale zenuwstelsel van alle communicatie is natuurlijk de nieuwe website, waarvoor we traffic genereren dankzij een slimme social-media-strategie.

Visuele identiteit

 

Website

 

Fotografie

 

Beurs concept

 
De showstopper: zwevende dozen met behulp van een speciale maglev-techniek De showstopper: zwevende dozen met behulp van een speciale maglev-techniek

Contactgegevens

Helperpark 278, 9723 ZA Groningen +31 (0)50-3134747