Werk / Gemeente Groningen - Dienst ROEZ

«Terug naar het overzicht

Case

Goed werk zorgt voor nieuw werk. Gezien onze eerdere campagnes voor het parkeerbedrijf van de gemeente Groningen klopte nu de dienst ROEZ aan met een interessant vraagstuk. De doelstelling van de campagne is om studenten bewust te maken van alternatieve routes van en naar de Zernike campus, om zo de huidige, veelgebruikte aanvoerroute te ontlasten.

Campagne

Uit eigen ervaring weten we dat studenten slim zijn. En gemakzuchtig.
Dus kiezen ze we voor een benadering die vooral niet belerend of bezwerend is, maar simpelweg uitgaat van een concreet voordeel: de alternatieve routes zijn sneller. Studenten zijn eerder bij Zernike en terug. Kostbare minuten die ze nu anders kunnen besteden: in bed, voor de spiegel of in de boeken.
Via diverse middelen maken we studenten attent op deze zogenaamde Slimme Routes.

Uitvoering

De campagne is vooral bedoeld om eerstejaars studenten van meet af aan de alternatieve routes te laten fietsen. De looptijd van de campagne is dan ook beperkt: 2 weken voor de Keiweek, tijdens, en 1 week na de Keiweek.
Onze bijdrage was, naast het bedenken van het concept, het ontwerp en de invulling van de middelenmix, zowel online als offline. En in het geval van een enthousiaste klant als deze hebben we alle ideeen ten uitvoer kunnen brengen, van de aankleding van een promotieteam, de website, een facebook campagne getarget op de doelgroep, posters, flyers en een wervende win-actie.

Het herkenbare icoon op het fietspad

 

Website

 

Print

 

Promoteam

 

Contactgegevens

Helperpark 278, 9723 ZA Groningen +31 (0)50-3134747