Werk / Groningen Fietsstad

«Terug naar het overzicht

Case

Alle inwoners informeren over de nieuwe Fietsstrategie voor de Gemeente Groningen. Aan ons de vraag om een campagne op te zetten rondom deze strategie. Mede door het succes van De Slimme Route gaf de Gemeente aan dat ze bewust niet kiezen voor hun eigen Stad-huisstijl. Ze willen meer doen dan alleen informeren. Inwoners mogen bewust gemaakt worden van de vele fietsen in de Stad en hoe we daar nu en in de toekomst goed mee omgaan. Ons profileren als fietsstad waar we trots op mogen zijn.

Campagne

Niet DE, maar een Fietsstad. Daar veranderen we niks aan. Het Boterdiep wordt niet breder, de Ebbingestraat niet langer en de Vismarkt niet groter. Kracht van de campagne is dat Groningers zich gaan realiseren wat voor prachtige hoofdrol de fiets speelt in de Stad. Daarnaast is het de bedoeling dat
het merk ‘Groningen Fietsstad’ de komende jaren gebruikt gaat worden bij
elke uiting rondom fietsen in Groningen. Het is een campagne die de nadruk legt op plezier, wij-gevoel, trots en bewustwording. De campagne is erop gericht om elke vorm van communicatie rondom fietsen hetzelfde gezicht te geven. Zorgen voor eenduidig beeld. Het gevolg daarvan dient te zijn dat men ook internationaal Groningen (nog meer) als ultieme fietsstad gaat zien.

Uitvoering

Een eigen Groningen Fietsstad website en een actief social media beleid spelen hierbij een grote rol. Als kickstart hebben we tijdens Let’s Gro een leegstand winkelpand in hartje Groningen omgebouwd tot pop-up Fietsambassade. Koffie, brainstormsessies, sprekers, een blik op de toekomst, campagnebeelden en innovatie. Elke Groninger was hier 3 dagen lang welkom om rechtstreeks in contact te treden met de Gemeente over het fietsbeleid, nu en in de toekomst. Tijdens Let’s Gro zijn er in navolging van Berlijn een aantal fiets-stoplichten aangepast naar ons eigen Groningen Fietsstad logo (kruising Hereweg / Stationsweg). In navolging daarvan is het concept en de vormgeving van de fietsnota uitgewerkt zowel ter informatie als ter wereldwijde promotie van Groningen Fietsstad. Meertalig zowel in drukwerk als een online bladerbare versie.

Groningen Fietsstad film

 

Logo

 

Verkeerslicht

 

Borden

 

T-Shirts

 

Fietsambassade

 
Voor het tweedaagse inspiratiefestival Let's Gro hebben we een winkelpand omgetoverd tot Fietsambassade en waren daarmee een van de drie grote publiekstrekkers. Voor het tweedaagse inspiratiefestival Let's Gro hebben we een winkelpand omgetoverd tot Fietsambassade en waren daarmee een van de drie grote publiekstrekkers.

Typografie

 

Stoeptegel

 
Op diverse plaatsen in de binnenstad van Groningen te spotten Op diverse plaatsen in de binnenstad van Groningen te spotten

Contactgegevens

Helperpark 278, 9723 ZA Groningen +31 (0)50-3134747