Case

Icopal is Europa's toonaangevende producent van producten voor de bescherming en afdichting van bouwconstructies, met name dakbedekking en waterdichte membranen. In Scandinavië is Icopal de grootste bouwonderneming op het gebied van daken. Doelstelling is om in Nederland en Groot Brittannië een preferente positie te verkrijgen binnen de doelgroepen architecten, aannemers en groothandels in bouwmaterialen.

Idee

Faces of British Architecture: een podium voor Groot Brittannië's meest vermaarde architecten, in print, online en uiteindelijk in een exhibitie in The Building Centre te Londen. Uiteraard gesponsord door Icopal.

Resultaat

Een verschuiving van een productfocus naar een merkfocus en van een instrumentele naar een expressieve benadering. De campagne heeft aanzienlijk meer concrete leads opgeleverd. Daarnaast zien we een positief neveneffect: Icopal wordt door de doelgroep meer en meer gepercipieerd als de preferente partner op het gebied van dakbedekking en afdichting van gebouwen.

Voorheen spraken we van features.
Nu van benefits.

Cor den Hartog, marketing manager Icopal

Faces of British Architecture - print

 

Diversen - Print

 

Diversen - product advertenties Groot Brittanniƫ

 

Diversen - Direct Mail

 

Contactgegevens

Helperpark 278, 9723 ZA Groningen +31 (0)50-3134747